دفاعيه امير قلعه‌نويي از فدراسيون فوتبال و علي كفاشيان! امير قلعه‌نويي در حالي كه معتقد است فدراسيون كفاشيان نقاط ضعفش را بايد برطرف كند اما بر اين باور است كه حتما ملاك‌هايي در كنفدراسيون فوتبال آسيا وجود داشته كه فدراسيون فوتبال ايران به‌عنوان برترين فدراسيون فوتبال قاره برگزيده شده است. امير قلعه‌نويي بار ديگر با اشاره به اتفاقاتي كه در زمان مربيگري‌اش در تيم ملي با او شد اما موافق بركناري كروش نيست. آيا حس واقعي امير قلعه‌نويي كه طي همه اين سال‌ها به خاطر رفتار‌هايي كه بعد از حذف با تيم ملي از سوي برخي كارشناسان با او شد در قبال كروش همين است؟! آيا امير قلعه‌نويي دوست ندارد در همين اوضاع نابسامان تيم ملي جاي كروش را بگيرد؟ ‌خودش مي‌گويد: «نه، كروش بايد بماند.» اما شكي نيست اگر علي كفاشيان همين امروز با امير قلعه‌نويي تماس بگيرد و به او پيشنهاد بدهد او بار ديگر از استقلال به تيم ملي خواهد رفت. گفته بوديد از 15-10 روز قبل مي‌دانستم فدراسيون فوتبال در قاره آسيا بهترين مي‌شود! از كجا اين اطلاعات مهم را به دست آورديد؟ ‌‌‌ به هرحال من هم با كساني در ارتباط هستم كه اخباري را به من مي‌دهند. در اين باره با كسي هم حرف زده بوديد؟ ‌‌‌ بله، با يكي از برنامه‌هاي تلويزيوني حرف زدم. نكته جالب اينجا بود كه آقايان آن بخش از حرف‌هاي من را پخش نكردند. حتي من درباره سهميه‌ها هم اطلاعات دقيقي داشتم و مي‌دانستم سهميه 1+3 خواهد بود اما حرف هايم را به مردم نشان ندادند. دليل خاصي دارد؟ ‌‌‌ نمي‌دانم! شما هم زياد درباره‌اش از من نپرسيد. اصلا بگوييد ببينم بحث روز فوتبال چيست؟ همين انتخاب فدراسيون فوتبال است. امروز (ديروز) همه روزنامه‌هاي ورزشي انتخاب فدراسيون فوتبال را به چالش كشيدند. ‌‌‌ ما بايد نيمه پر ليوان را نگاه كنيم. معيارهاي كنفدراسيون فوتبال آسيا كه الكي نيست. آنها براي خودشان ساختارهايي دارند. فكر نمي‌كنم AFC بخواهد با انتخاب ايران خودش را زير سوال ببرد. مگر فيفا خودش را زير سوال مي‌برد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا بخواهد با انتخاب ايران خودش را خراب كند؟ اما در هيچ بخشي ما عنوان بهترين را به دست نياورديم. نه بهترين بازيكن آسيا، نه بهترين تيم آسيا، نه بهترين داور، در حوزه فوتسال هم هيچ رتبه‌اي به دست نيامد. به اعتقاد شما فدراسيون فوتبال لايق اين عنوان بود؟ ‌‌‌ گفتم بايد نيمه پر ليوان را ببينيم كه اين بدان معنا است كه نيمه خالي هم داريم. نبايد با اين عنواني كه به دست آمده گول بخوريم. قطعا اشكالاتي در فدراسيون فوتبال كشورمان هست. نبايد از اهدافمان دور بشويم. قطعا فدراسيون فوتبال ما بدون اشكال نيست. اما بارها خودتان نحوه بازي تيم ملي را به نقد كشيديد. همين تيم ملي زير مجموعه فدراسيون فوتبال است. ‌‌‌ بله، به نقد كشيدم و بازهم اين كار را مي‌كنم. من مثل بعضي‌ها نبودم كه بعد از پيروزي مقابل كره جنوبي مجيزگوي تيم ملي باشم. همانطور كه ديديد گفتم تيم ملي قشنگ بازي نكرد و از لحاظ تاكتيكي اشكال‌هايي داشت. من آن روز گفتم پيشرفتي نديدم و بازهم اين را تكرار مي‌كنم. با اين حال مخالف هرگونه تغييري در تيم ملي هستم. كفاشيان بعد از اينكه مورد انتقاد قرار گرفت اعلام كرد كه اگر همينطور تحت فشار رسانه‌اي باشد از سمتش استعفا مي‌دهد. ‌‌‌ من يك سوال از شما دارم. مگر ما بابت حضور علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال هزينه‌اي را پرداخت نكرده‌ايم؟ پس نبايد اجازه بدهيم هزينه‌هاي‌مان نابود بشود. به نظر من رفتن علي كفاشيان از فدراسيون فوتبال به نفع فوتبال ما نيست. او از نظر من و خيلي از كارشناسان كاربلد، يك مدير كاملا ورزشي محسوب مي‌شود. ايشان سال‌ها است دارد در فوتبال زحمت مي‌كشد. از نظر من رفتن كفاشيان به سود فوتبال ما نخواهد بود. كفاشيان تجربه زيادي در كميته ملي المپيك داشته و يك مديركاملا ورزشي است. اما فدراسيون فوتبال در آستانه يك ناكامي بزرگ ديگر قرار دارد. تصور كنيد تيم ملي به قطر ببازد، آن وقت چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ تيم ملي فوتبال هم حذف مي‌شود. آن وقت مي‌توان از كفاشيان حمايت كرد؟ ‌‌‌ من مدت‌ها قبل به آقاي كفاشيان دو پيشنهاد دادم كه فكر مي‌كنم اگر آنها را جدي بگيرد به پيشرفت‌هايي دست مي‌يابيم. من از ديد خودم كه يك مربي هستم اشكالاتي را مي‌بينم و معتقدم بايد آنها را به كفاشيان بگويم. دو پيشنهاد من اين بود؛ 1-‌‌‌ تشكيل كميته پيشكسوتان، 2-‌‌‌ تشكيل اتاق فكر. اعضايش را هم پيشنهاد كرده‌ايد؟ ‌‌‌ بله، به كفاشيان گفتم روساي قبلي فدراسيون فوتبال را در كميته پيشكسوتان دور خودت جمع كن. ما نبايد سرمايه‌سوزي كنيم. در همين استقلال ما كميته پيشكسوتان را تشكيل داده‌ايم. همين حالا آقاي پورحيدري مديرفني ما است و داريم از ايشان استفاده مي‌كنيم. مي‌شود از روساي قبلي استفاده كرد. چرا آنها بايد كنج خانه باشند. البته اين رويه بايد در آينده هم ادامه يابد، حتي وقتي كفاشيان رفت رييس بعدي بايد خود كفاشيان را به كار بگيرد. ما در كشورمان در همه زمينه‌ها بايد نگاه مان را تغيير بدهيم. سرمايه سوزي باعث مي‌شود عقب بيفتيم و درجا بزنيم. همه حرف‌هاي من و پيشنها‌هاي من دليل دارد. چه دليلي؟ ‌‌‌ حس مي‌كنم نبايد فدراسيون فوتبال را تنها گذاشت. دوست داريد بازهم عقب بيفتيم؟ چرا نبايد از اين انتخاب‌ها به نحو شايسته‌اي استفاده كنيم؟ اين انتخاب مي‌تواند ما را براي پيشرفت‌هاي بيشتر ترغيب كند. الان من امير قلعه‌نويي اگر فدراسيون را بكوبم و تنها فكر خودم باشم چه نتيجه‌اي براي فوتبال دارد؟ من فوتبالي‌ام پس بايد براي پيشرفت فوتبال هركاري كه مي‌توانم انجام بدهم. نگاه من كلي است و هرگز خودم را نديده‌ام. اعضاي اتاق فكر را چه كساني تشكيل بدهند؟ ‌‌‌ به اين هم فكر كردم و پيشنهادم را به آقاي كفاشيان دادم. در اتاق فكر مي‌توانيم از كارشناساني (منظورم مربيان نيستند چون مربي با كارشناس فرق مي‌كند!) كه مردم آنها را قبول دارند استفاده كنيم. براي مثال آقاي حاج رضايي يكي از اين افراد است. ايشان مي‌توانند به فوتبال ما كمك كنند چون مردم هم او را دوست دارند. هركسي بين مردم مقبوليت داشته باشد مي‌تواند كمك حال فوتبال كشورمان باشد. مدتي است نام شما به‌عنوان سرمربي آينده تيم ملي مطرح مي‌شود. اين شايعات سد راه استقلال نخواهد شد؟ ‌‌‌ خدا شاهد است آن زماني هم كه آقاي كيومرث هاشمي از من خواستند به تيم ملي فوتبال بروم بارها به ايشان گفتم مي‌خواهم بمانم و با استقلال قهرمان آسيا بشوم اما اصرار شد كه من مربيگري تيم ملي را قبول كنم و من برخلاف ميلم اين كار را كردم. البته آنجا هم خدمت به وطن بود و من چيزي را از دست ندادم و به خاطر كشورم حاضرم زير انتقاد‌هاي كارشناسان هم خرد بشوم. خودتان شاهد بوديد كه با من بعد از حذف از جام ملت‌ها چه كردند اما گذشته‌ها گذشته و من الان كمترين كوششي براي حضور در تيم ملي از خود به خرج نداده ام. شما هم به شايعات توجهي نكنيد چون من حامي كروش هستم! اما هيچ كس به طور جدي حامي شما نبود. ‌‌‌ ... گذشته‌ها گذشته. هميشه گفتم با كينه توزي، حب و بغض و كارها و اقدام‌هاي تلافي جويانه به هيچ جا نمي‌رسيم. اساسا كساني كه حب و بغض دارند به درد هيچ كاري نمي‌خورند و ما در فوتبالمان هم بايد اين افراد را دور نگه داريم چون باعث پسرفت مي‌شوند. چيزي كه از نظر من الان به نفع فوتبال است اين است كه كروش به كارش در تيم ملي ادامه دهد و ما هم او را حمايت كنيم. البته بازهم تكرار مي‌كنم كه من انتقاد‌هاي فني‌ام را رك و بي‌پرده بارها گفته‌ام. الكي براي كسي به به و چه چه راه نمي‌ا‌ندازم. همانطور كه ديديد بعد از بازي با كره جنوبي كه همه خوشحال بودند من انتقاد كردم چون دلم براي مملكتم، براي مردم و براي اين فوتبال مي‌سوزد. از حرف‌هاي شما مي‌توان اين برداشت را كرد كه صراحتا مخالف رفتن علي كفاشيان هستيد. ‌‌‌ بله، مخالف رفتن ايشان از فدراسيون فوتبال هستم اما باز هم مي‌گويم نبايد گول انتخاب AFC را بخوريم. يك بحث روز ديگر هم مانده كه بايد با شما پيرامون آن حرف بزنيم؛ بازي با فولاد خوزستان تا حدودي هواداران استقلال را نسبت به آينده تيمشان نگران كرده. ممكن است هفته آخر صدر جدول را از دست بدهيد؟ ‌‌‌ اجــــازه بدهيد من بار ديگر بازيكنانم را به خاطر بازي با فولاد تحسين كنم و بار ديگر به تيم فولاد تبريك بگويم. خواست خدا بود كه آن روز فولاد بازي را ببرد و ما بازنده باشيم. من درباره گل‌هايي كه خورديم با بازيكنانم خيلي حرف زدم و توضيحاتي به آنها دادم اما مي‌توانستيم بعد از گل دوم، گل سوم را هم بزنيم و برنده از زمين خارج بشويم اما توپ را لو داديم تا فولاد بيايد و دروازه ما را باز كند. موقعيت بالاي 80 درصد داشتيم كه گل نشد، منظورم آن صحنه‌اي است كه آرش و خسرو به هم خوردند. بازهم مي‌گويم مبارك جوانان باغيرت و متعصب فولادي كه بازي خوبي را از خود به نمايش گذاشتند. در همين بازي ميلاد ميداودي به جاي اينكه در آن دقايق گل سوم استقلال را طراحي كند يا خودش زننده گل باشد باعث باز شدن دروازه شما شد. قطعا نبايد از ميلاد راضي باشد. ‌‌‌ اجازه بدهيد وقتي نيم فصل تمام شد درباه تك تك بازيكنان به طور جداگانه حرف مي‌زنم. الان وقت حرف زدن درباره اين موضوعات نيست. صدرنشين جدول هستيد و شايد با اين باخت بيشتر احساس خطر كنيد. احتمال دارد صدرنشيني نيم فصل نخست را از دست بدهيد. ‌‌‌ برخي از واژه قهرماني نيم فصل استفاده مي‌كنند. من نمي‌دانم واژه قهرماني نيم فصل از كجا آمده است؟! مورينيو مي‌گويد من به ياد ندارم كه در هيچ بازي تداركاتي جامي گرفته باشم. من هم مي‌گويم به ياد ندارم بعد از پايان نيم فصل جامي گرفته باشم. مگر قرار است جامي داده شود كه مي‌گويند قهرمان؟! معني قهرمان يعني چه؟ اگر در گذشته جامي بابت قهرماني نيم فصل داده‌اند به من هم بگوييد تا بدانم. اين واژه مصطلح شده. ‌‌‌ به نظر من اشتباه است. اصطلاح غلطي است. ما وقتي قهرمان مي‌شويم كه به ما جام بدهند. اصولا تيمي قهرمان مي‌شود كه جام طلايي بگيرد اما اين را قبول دارم كه بايد امتياز جمع كنيم. آنقدر امتياز جمع كنيم كه بعد از هفته سي و چهارم يا زودتر قهرمان ليگ بشويم. منكر اين موضوع نيستم. از 3 باختي كه در ليگ داشته‌ايد 2 باخت در ورزشگاه آزادي رقم خورده است. برخي معتقدند كه دليل باخت‌هاي خانگي‌تان استقبال اندك تماشاگران است. ‌‌‌ احساس مي‌كنم برخي مسائل مثل گراني بليت يا سرما در استقبال تماشاگران بسيار موثر است اما نكته اين است كه در نيامدن تماشاگران به ورزشگاه من در درجه اول خودمان را مقصر مي‌دانم. وقتي زيبا بازي نمي‌كنيم بالطبع تماشاگراني هم به ورزشگاه آزادي نمي‌آيند. يعني معتقديد كه همه دلايل كاهش تماشاگران خودتان هستيد؟ ‌‌‌ بله، من خودمان را مقصر مي‌دانم. بايد آنقدر زيبا بازي كنيم كه ورزشگاه آزادي پر از تماشاگر بشود. دليل زيبا بازي كردن شما قطعا فني هم هست. تيم‌هاي امير قلعه‌نويي از نظر هجومي همواره شرايط مطلوبي داشته‌اند اما در ليگ يازدهم نتوانستيد به رغم صدرنشيني آن فوتبال‌هاي جذاب را به نمايش بگذاريد. ‌‌‌ ما يكسري مشكلات داشتيم البته دنبال توجيه كردن نيستم. من ابتداي فصل روي مجتبي حساب كرده بودم اما او يك دقيقه هم نتوانست براي ما بازي كند. جانواريو را هم چندين هفته نداشتيم. ماجراي توزي هم آنطور شد كه همه مي‌دانند. به زندي هم اجازه داديم به دليل مشكلات خانوادگي از استقلال برود. كيانوش رحمتي را هم در اختيار نداشتيم. اينها همگي مشكلات ما در خط مياني بوده است. اين همه بازيكن كه تخصصشان ايجاد موقعيت گل و گلزني است در تيم من نبوده‌اند. در اين شرايط ارائه يك بازي زيبا بسيار دشوار جلوه مي‌كند اما من باز هم خودمان را مقصر مي‌دانم. نيم فصل دوم قطعا دنبال تغييراتي خواهيد بود؟ ‌‌‌ ما نقاط ضعفي داريم كه بايد برطرف بشود. نقاط قوتمان هم بايد تقويت بشود. البته نيم فصلي هم وجود ندارد و شما بعد از دو روز تعطيلي بايد آماده رقابت‌هاي جام حذفي بشويد. تجربه نشان داده امير قلعه‌نويي جام حذفي را چندان جدي نمي‌گيرد. ‌‌‌ اين فصل جدي مي‌گيريم مطمئن باشيد. براي قهرماني در جام حذفي خيلي برنامه دارم. اين فصل 3 جام را مي‌خواهم. دوست دارم اين فصل كار متفاوتي انجام بدهم. وقتي مي‌بينيم در برخي بازي‌هاي‌تان حتي بازيكن تعويضي هم نداريد قدري رسيدن به اين هدف دشوار جلوه مي‌كند. ‌‌‌ بله، بازيكن تعويضي زياد نداشته‌ايم اما بايد نقاط ضعف را برطرف كنيم. يكي از نقاط ضعف ما نداشتن بازيكن كافي بوده كه باشگاه دارد در اين زمينه كار مي‌كند. ليستم را به باشگاه داده‌ام و طبق آن كار جلو مي‌رود. براي موفقيت و جلب رضايت هواداران هر كاري از دستمان برآيد مي‌كنيم. مشكلات مالي هم تا حدودي حل شده است. پولي به باشگاه رسيد و بين بازيكنان تقسيم شد. ساختنــدليونل مسي هم كه بود به او زمان مي‌‌دادند...نكونام: من كه جو اد نكونام هستمجواد نكونام اول به كره‌جنوبي گل زد و بعد در هفته شانزدهم ليگ برتر به فولاد تا نشان دهد برخلاف روزهاي آغازين مسابقات ليگ به شرايط آرماني خود بازگشته است. جواد با پنالتي زيبايي كه به ارشاد يوسفي زد دوباره جواد «لاليگايي» هواداران استقلال شد هر چند كه در نهايت جنوبي‌ها بازي را بردند تا گل اول بازيكن سابق اوساسونا براي آبي‌ها كمرنگ شود.جواد مي‌گويد ليونل مسي هم نمي‌تواند بعد از دوري دو ماهه از تمرين و مسابقات با شرايط ايده‌آل براي بارسا بازي كند.نكونام مي‌گويد انتقاداتي كه در ابتداي فصل به او شد، منصفانه نبود. جواد مي‌گويد...استقلال به فولاد باخت و تو گل اولت را زدي؟اين هم از شانس من بود. در روزي كه گلم مي‌توانست زمينه پيروزي‌مان را فراهم كند شكست خورديم.جواد نكونام از هفته دوم بازي‌هاي ليگ برتر به تركيب تيم‌ استقلال اضافه شد و از همان ابتدا با انتقادات شديد روبه‌رو شد!دو ماه از تمرينات دور بودم و طبيعي بود كه آماده نباشم.اما قلعه‌نويي از تو در تركيب اصلي استفاده كرد!اين تشخيص سرمربي تيم بود و من بازيكني كه تازه آمده بودم. شايد سرمربي استقلال فكر مي‌كرد اگر بازي كني زودتر ...» ادامهمي‌خواستيم سهميه استراليا را بگيريم،نشدبهــروان: پرسپــوليس به برنامه حذفي اعتـــــراض دارد سهميه جديد فوتبال ايران در ليگ قهرمانان و و همچنين انتخاب فدراسيون فوتبال ايران به عنوان بهترين فدراسيون آسيا در سال 2012 بهانه‌اي شد تا پس از مراسم گفت‌وگويي را با غلامرضا بهروان در مالزي انجام دهيم. گفت‌وگويي كه رييس سازمان ليگ در آن به برنامه جام ...» ادامهداوران ايراني شانس قضاوت در برزيل را دارند عسگري:‌جهانبازي اشتباه كرد؛گل ملوان سالم بود! به نظر حسين عسگري رييس دپارتمان داوري فقط يدا... جهانبازي در قضاوت ديدار نفت آبادان و ذوب‌آهن‌ اشتباه تاثيرگذار داشته و ساير قضاوت‌هاي انجام شده در هفته شانزدهم ليگ برتر ايرادي نداشته است: «در آن مسابقه در دو صحنه تشخيص مناسبي روي هند و خطاها نداشت كه ...» ادامهچه كساني لباس آبي تن مي‌كنند، چه كساني آبي را از تن درمي‌آورند؟خانـه‌تكـاني در استقلال استقلال آخرين بازي خود در نيم‌فصل اول را روز دوشنبه برابر داماش انجام مي‌دهد و پس از آن به تعطيلات نيم‌فصل مي‌رود. همان‌طور كه علي فتح‌ا...زاده و امير قلعه‌نويي تاييد كردند جذب چهار بازيكن جديد در دستور كار باشگاه قرار دارد. برخي از چهره‌هاي جديد استقلال ...» ادامهادعاي سپاهاني‌ها تكذيب شدعمران‌زاده از استقلال جدا نمي‌شود برخي از مسوولان باشگاه سپاهان در روزهاي گذشته بحث معاوضه حنيف عمران‌زاده با يكي از نفرات تيم‌شان را مطرح مي‌كردند و اين اخبار هم طبق معمول به صفحات استقلالي روزنامه‌هاي ورزشي راه يافت تا آن‌كه روز گذشته بلندپايه‌ترين مقام باشگاه استقلال اين شايعات را ...» ادامهتكليف رضا در گروي جلسه مديران عامل دو باشگاهعنايتي امروز رسما استقلالي مي‌شود به‌رغم آن كه ابراهيم قاسمپور (سرمربي تيم مس كرمان) در مصاحبه‌هايش ابراز تمايل كرده تا رضا عنايتي در تيمش بماند اما ظاهرا مراحل ابتدايي براي جدايي اين مهاجم مشهدي از مس پشت سر گذاشته شده است. ملاقات امير قلعه‌نويي با قاسمپور پيش از شروع هفته شانزدهم و ...» ادامهتوني هيچ‌وقت سر بازيكنان داد نمي‌زند سيدصالحي: وقتي يك زنگ هم به من نزدندچطور برگردم استقلال؟! پيروزي برابر سپاهان اصفهان اصلا براي تراكتورسازي خوش‌يمن نبود چرا كه پس از اين بازي تيم تبريزي روند نزولي در پيش گرفت تا در سه بازي گذشته فقط 2 امتياز كسب كرده باشد. حالا تراكتورسازان اميدوارند تا در ديدار حساس فردايشان برابر پرسپوليس به پيروزي دست ...» ادامهنيكي: هر تصميمي بگيرم با اجازه حاجي مايلي خواهد بود نيكبخت و آنا نعمتي پاي ديگ نذري تعدادي ازچهره‌هاي سرشناس هنري، ورزش مراسمدرهفتمنروزشهادت سالار شهيدان واران باوفاش دردشت کربلابرگزارکردند.چهره‌هاي سرشناسي مثل عليرضا نيكبخت‌واحدي، سياوش خيرابي، سعيد پيردوست، محمدحسين لطيفي، سعيد راد، آنا نعمتي و... به پذيرايي از عزاداران حسيني ...» ادامهديگر بحثي در مورد جدايي‌ام مطرح نيستغلامــــي: ازمحرم ممـــنونم كه پاس مرا گل كرد محمد غلامي كه پس از هفته‌ها به تركيب اصلي سپاهان راه يافت، آن‌قدر اين مساله برايش مهم بوده كه تصميم پيشين خود مبني بر ترك اين تيم را فراموش كرده است. مهاجم تيم فوتبال سپاهان صحبت‌هايش را با اشاره به پيروزي اخير تيمش مقابل داماش شروع مي‌كند:«به هر حال ...» ادامهچرخش 180 درجه‌اي فرهاد كاظمي در عرض 5 هفتهازكسب سهميه آسيا تا بازيكناني كه درحد ليگ2هم نيستند! كسب سه امتياز از پنج بازي براي مربي‌اي كه قرار بود ذوب‌آهن را از بحران خارج كند، به هيچ عنوان عملكرد قابل دفاعي نيست. فرهاد كاظمي در شرايطي جانشين رسول كربكندي شد كه پس از چند سال به ليگ برتر بازگشت. او بعد از قبول هدايت اين تيم اصفهاني تاكيد كرد كه ...» ادامهاگر استقلال 7 بازيكن بگيرد، من بايد كل صبا را عوض كنممرفاوي: ادعاي علي دايي درست نيست! صمد مرفاوي با وجود شكست تيمش ادعا مي‌كند برخلاف جريان بازي مغلوب شدند! در تازه‌ترين مورد هم سرمربي صبا جواب سرمربي راه‌آهن را مي‌دهد: «نم‌دانم چطور مربان حرف م‌گوند ما برتر بودم. عل دا م‌گود تمش کاملا برتر بوده است با ان حساب بازکنان تم من ا در زمن راه ...» ادامهمهدي ثابتـــي، سومين پيرمرد ليگ‌برتر در هفته شانزدهم ليگ‌برتر، مهدي ثابتي دروازه‌بان تيم تراكتورسازي به عنوان مسن‌ترين بازيكن اين فصل ليگ‌برتر براي تيمش به ميدان رفت. ثابتي در ديدار مقابل آلومينيوم هرمزگان در حالي در تركيب تراكتور قرار گرفت كه 37 سال و 300 روز از عمرش سپري شده بود. با اين ...» ادامهابطحي سرمربي تيم ملي مي‌شود؟! در حال که رفتن عل صانع از تم مل فوتسال اران قطع شده و قبول شدن استعفا و راه برا بازگشت دوباره‌اش باق نگذاشته است خبرها جدد در خصوص انتخاب جاگزن و در تم مل در خلال هفته ازدهم لگ برتر به گوش رسد. شنده‌ها حاک است که ترابان پش از سفر به مالز باب گفت‌وگو ...» ادامهسرمربي دبيري نيم‌فصل مي‌رود؛قضايي به کادر مربيان دبيري پيوست اين روزها باشگاه دبيري تبريز در حال سپري کردن تغيير و تحولاتي است که با توجه به سمت جديد سرمربي آنها در اداره کل ورزش و جوانان قم رخ مي‌دهد. روز گذشته با حکم مديرعامل باشگاه دبيري حسين قضايي به جمع مربيان تيم فوتسال اين باشگاه پيوست تا رفته‌رفته خود ...» ادامهشـــکايت شاپا از گيتي‌پســـند به فيفا! روز گذشته سايت خبري سراج يك خبر جالب از فوتسال داد که نشان مي‌دهد مشکلات ارزي به فوتسال هم رسيده است:«از اصفهان خبر مي‌رسد که با وجود شروع شدن دوباره ليگ برتر فوتسال پس از وقفه بوجود آمده به خاطر جام‌جهاني، بازيکن برزيلي گيتي‌پسند هنوز به تمرينات اين ...» ادامهتاسيس دانشگاه علمي- كاربردي پرسپوليس پس از استيل‌آذينكيا اولين دانشجوي?دانشگاه پرسپوليس محمد رويانيان چندي پيش مدعي شد كه هر كاري او انجام مي‌دهد بلافاصله علي فتح‌ا...زاده هم از آن تقليد مي‌كند. وي اين ادعا را زماني مطرحكرد كه قرارداد تاسيس آكادمي فوتبال پرسپوليس با همكاري باشگاه ترافيك برزيل را منعقد كرده بود. اما همين مساله صبح روز ...» ادامهكريمي درمالزي با 90 مصاحبه نكرداستقبال?بامدادي500 هوادارازجادوگر علي كريمي، اسطوره محبوب باشگاه پرسپوليس كه براي شركت در مراسم بهترين بازيكن آسيا به مالزي رفته بود، ساعت دو بامداد وارد تهران شد و با استقبال شديد هواداران اين تيم روبه‌رو شد.هواداراني كه با پرچم‌هاي قرمز به فرودگاه رفته بودند در طول اين مدت به ...» ادامه2 ساعت تمرين سنگين تنها 10ساعت بعد ازخروج از فرودگاه آغوش?باز?خوزه?براي?تبريک?به?كريمي علي كريمي كه براي حضور در مراسم انتخاب بهترين‌هاي فوتبال سال آسيا به كوالالامپور سفر كرده بود، بامداد روز گذشته وارد تهران شد. جادوگر فوتبال ايران و آسيا پس از آن كه در فرودگاه امام(ره) با استقبال 500 نفري دوستداران خود مواجه شد، با حضور در تمرين ...» ادامهحدادي‌فر:ازپرسپوليس پيشنهادرسمي دارم بعد از جذب رضا حقيقي، مسوولان پرسپوليس از خريد يكي، دو هافبك ديگر در بازار نيم‌فصل خبر داده بودند و حالابا صحبت‌هايي كه قاسم حدادي‌فر انجام داده به نظر مي‌رسد يكي از بازيكنان مد نظر سرخپوشان اين هافبك ملي‌پوش ذوب‌آهن است.قاسم حدادي‌فر بعد از پايان مصدوميت ...» ادامهرويانيان:دايي اسطوره است آن حرف‌هاتمام شد و رفتچهره ام بد است چون پليس هستم! وقتي پرسپوليس?راگرفتم زيرصفربود محمد رويانيان در ادامه مصاحبه‌هاي سريالي‌اش ديروز هم بيكار ننشست و در اكثر سايت‌هاي خبري مي‌شد مصاحبه‌هاي رنگارنگ او را ديد. رويانيان حرف‌هاي ضدونقيضش در مورد دايي، كريمي، فتح‌ا...‌زاده، ماجراي شواليه و... و هرچه كه فكر كنيد صحبت مي‌كند. سردار صحبت‌هايش ...» ادامهجلوي اين آلومينيوم، منچستر هم يك امتياز بيشتر نمي‌گيردنصرتي:دوست داشتم بنگر بود تا با او دوئل كنم محمد نصرتي يكي از چهره‌هاي شاخص ديدار دو تيم پرسپوليس و تراكتورسازي است؛ بازيكني كه سابقه بازي در تيم سرخپوش پايتخت را دارد. اگرچه اين مدافع در ابتداي فصل و بابت جدايي از پرسپوليس از مديران اين باشگاه دلخور و گله‌مند بود اما ظاهرا ديگر اتفاقات گذشته ...» ادامهگل‌محمدي: مخالفتي با رفتن كريم نداريمصحبت‌هاي مرفاوي توهيني بزرگ به بازيكنان صباست يحيي گل‌محمدي مي‌گويد با توجه به محروم‌هايي كه دارند، كارشان برابر تراكتورسازي مشكل خواهد بود:«در ددار با ملوان متاسفانه اتفاقات افتاد که شراط‌مان را برا باز آنده سخت کرد. سه بازکن ما به نام‌ها محسن بنگر،‌هاد نوروز و کرم انصار‌فر سه اخطاره شدند و در ...» ادامههمه مي‌توانند كارهاي جديد او را ببيننداستيلي: در جايگاهي نيستم كه به رويانيان نمره بدهم رييس كميته پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس معتقد است، افتتاح مركز آموزش علمي – كاربردي باعث علمي شدن ورزش مي‌شود. حميد استيلي پس از افتتاح مركز آموزش علمي – كاربردي پرسپوليس، اين موضوع را اتفاق مهمي دانست: «اتفاق خوبي براي فوتبال ما افتاده است. قبل از اين ...» ادامهمگر مهدوي‌كيا از همان اول موشك‌هامبورگ شدعليرضا حقيقي: فصل بعد شايد برگشتم پرسپوليسشايد هم رفتم منچـــستر! عليرضا حقيقي حدود 9ماه است كه به روبين‌كازان روسيه رفته اما هنوز فرصت بازي براي اين تيم را پيدا نكرده است. با وجود اين نيمكت‌نشيني همچنان به آينده خوشبين است. دروازه‌بان سابق پرسپوليس به تيم ملي«ب» هم دعوت شده تا در مسابقات غرب آسيا از زير سايه رحمتي ...» ادامهمن او را براي تيم ملي پيشنهاد كردممصطفوي: تهامي احساساتي شده بود صحبت‌هاي ابراهيم تهامي در برنامه 90 باعث واكنش هم‌دوره‌اي‌هاي اين بازيكن شده است. در اين بين رييس پيشين فدراسيون فوتبال هم اظهارات تهامي را رد كرده است. اشاره داريوش مصطفوي به آن قسمت از صحبت‌هاي تهامي است كه گفته بود او در تعيين تركيب تيم ملي در بازي ...» ادامهاروپايي‌ها به پاي «جواهر» پرسپوليس يورو مي‌ريزنددورتموند،‌ سلتيك و استوا بخارست مشتريان جديد انصاري‌فر نام كريم انصاري‌فر اين روزها به خاطر انتشار اخباري مبني بر ارايه پيشنهادات چشمگير باشگاه‌هاي اروپايي حسابي نقل محافل خبري و فوتبالي شده است. آقاي گل ليگ يازدهم كه ابتداي اين فصل به پرسپوليس پيوسته، يكي، دو سال است كه مدام نام خود را در ليست خريد ...» ادامهباورم نمي‌شود كرش به تيم ملي خيانت كند انصــاري‌فر: در مورد پيشنهادات اروپايي‌ام تصميمــي نگرفته‌ام تحقق پروژه انتقال كريم انصاري‌فر به تيم‌هاي اروپايي خواهان وي تاكنون به دليل مخالفت مانوئل خوزه به بن‌بست خورده است. اين اتفاق از لحاظ مالي سود خوبي نصيب سرخ‌ها خواهد كرد. اما شرايط حساس پرسپوليس در نيم‌فصل دوم مديريت باشگاه را در اعلام موافقت با اين ...» ادامهبلاتكليفي آقاي هت‌تريك در تهران ايمون مي‌ماند يابراي هميشه مي‌رود ايمون زايد مهاجم ليبيايي تيم پرسپوليس پس از مدت‌ها غيبت ديروز به تهران بازگشت. زايد كه مدت‌هاست در تمرينات پرسپوليس شركت نمي‌كند از رويانيان وقت خواست تا در جلسه‌اي رسما قراردادش را با پرسپوليس فسخ كند و از لحاظ مالي توافق‌هاي لازم را انجام بدهد. هرچند ...» ادامهفردوسي‌پور سالم است اما برنامه‌اش قداست‌ها را پايمال مي‌كندقلعه‌نويي: نبايد پرسپوليس را براي قهرماني دست‌كم گرفت سرمربي استقلال اين روزها بيشتر از آنكه در مصاحبه‌هايش در مورد تيم خودش حرف بزند در مورد مسايل مختلف موجود در اطراف تيمش اعم از فدراسيون، برنامه 90، سياسيون حاضر در ورزش و... صحبت مي‌كند. قلعه‌نويي ديروز هم خلوت خود و خبرنگاران حاضر در محل تمرين تيمش ...» ادامههر سه تيم آسيايي ايران تيم‌هاي من هستند قلعه‌نــويي:مــنپرامتيازترين مربي دهه آسيا هستم امير قلعه‌نويي كه پس از گذشت حدود 5 سال از اتفاقات مربوط به بركناري‌اش از كادر فني تيم ملي اين اواخر به شدت در مورد آن ايام و اتفاقات رخ داده از سوي مسوولان وقت فدراسيون و ورزش موضع گرفته ديروز هم به خبرنگاران حاضر در محل تمرين تيمش در چنين فضايي مطالبي ...» ادامهاسيد به صورت افسانه مي‌پاشندملبورن و خاطره باز‌هاي ناشي! دعوت غيرمنتظره عادل فردوسي‌پور از ابراهيم تهامي براي نود پنجشنبه شب، حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشت. مهاجم خوزستاني و بازنشسته تيم ملي ايران كه به بهانه سالروز صعود تاريخي كشورمان به جام‌جهاني 98 در استوديوي اين برنامه تلويزيوني حاضر شده بود، سخنان ...» ادامهمجتبي در گفت‌وگو با خبرنگار «گل»هروقت رسيدم بازي مي‌كنـم مجتبي جباري اين روزها حسابي مشغول پيگيري برنامه‌هاي خود در راه رسيدن به شرايط ايده‌آل است. شماره 8 آبي‌ها پس از مصدوميتي كه نصيبش شد، نتوانست در ليگ دوازدهم تا اينجاي كار براي استقلال به ميدان بيايد. مجتبي يكي از مشتريان پر و پا قرص كمپ مرحوم حجازي براي ...» ادامهبکام:دلم?براي?بازي?درليگ?قهرمانان?تنگ?شده?است ديويد بکام که بعد از پنج سال و نيم حضور در لس آنجلس گلکسي و بازي در MLS، قصد دارد به فوتبال اروپا برگردد، دوست دارد در آخرين روزهاي دوران حرفه‌اي‌اش، بار ديگر حضور در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان را تجربه کند.اين در حالي است که باشگاه‌هايي مانند کوئينزپارک ...» ادامهدل بوسكه:اسپانيا با تمام توان درجام كنفدراسيون‌ها ويسنته دل بوسكه سرمربي باتجربه تيم‌ملي اسپانيا در صحبت‌هايي به اين نكته اشاره كرد كه تيمش جام كنفدراسيون‌هاي سال 2013 را دست كم نخواهد گرفت و با تمام قوا در اين تورنمنت شركت خواهد كرد.سرمربي 61 ساله تيم‌ملي اسپانيا كه با اين تيم در جام‌جهاني 2010 و ...» ادامهآلگري: خيلي چيزها ثابت شد سرمربي ميلان پيروزي برابر كاتانيا را براي حضور ميلان در جمع مدعيان مهم دانست. پيروزي ميلان برابر كاتانيا باعث شد تا اين تيم براي اولين بار در طول اين فصل به دو پيروزي پياپي دست يابد و موقتا به رده هفتم جدول صعود كند. ماكسي آلگري در پايان بازي با تمجيد ...» ادامهعقب?نشيني سرمربي?اسپانيايي?چلسي بعد ازخبرفروش2ستاره قديمي استمفوردبريجبنيتس خبر داد؛ حضور تــري و لـــمپارد در جــــــام باشگاه‌هاي جـهان رافا بنيتس، سرمربي موقت چلسي تاييد کرد که جان تري، کاپيتان مصدوم تيمش در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان آبي‌ها را همراهي خواهد کرد.مربي اسپانيايي اعلام کرد که تري که به دليل مصدوميت سه هفته‌اي از ميادين دور بوده، به سختي تلاش مي‌کند تا خود را به اين ...» ادامهدروگبا وکانو تـه عليه رژيم اشغالگرقدس شماري از بازيکنان برتر فوتبال دنيا از جمله ديديه دروگبا در جريان تهاجم رژيم اشغالگر قدس به غزه، حمايت خود از فلسطيني‌ها را اعلام کرده‌اند. شماري از فوتباليست‌هاي جهان از جمله ادن ‌هازارد از چلسي، يوهان کابايه از نيوکاسل و جرمي منز از پاري‌سن‌ژرمن نسبت ...» ادامهبازار داغ مدير برنامه‌هاي بازيكــنان منچســـترسيتي باشگاه منچسترسيتي در يك سال گذشته بيشترين پول را در بين باشگاه‌هاي ليگ‌برتري بابت نقل و انتقال بازيكنان به مدير برنامه‌ها داده است. من‌سيتي با 45/10 ميليون پوندي كه در 12 ماه گذشته به مدير برنامه‌هاي بازيكنان داده است، براي دومين سال متوالي است كه از ...» ادامهزلاتان، بازيکنان هم تيمي اش رابين 2نيمه مسخره کردپسر من هم از شما بهتر بازي مي‌کند «حتي پسر من هم بهتر از شما بازي مي‌کند». زلاتان ايبراهيموويچ، ستاره پاري‌سن‌ژرمن در ديدار هفته چهاردهم تيمش مقابل تروا، ديداري که در آن4 بر صفر به پيروزي رسيدند، هنگامي که در حال ترک زمين در بين دو نيمه بود، اين جمله را به بازيکنان حريف گفت. پاريسي‌ها ...» ادامهويرا:ايتاليابانژادپرستي مبارزه نمي‌كند پاتريك ويرا، ستاره اسبق يوونتوس معتقد است كه فدراسيون فوتبال ايتاليا تلاشي براي مبارزه ضد نژادپرستي نمي‌كند. اين بازيكن 26 ساله مي‌گويد كه بازيكنان سياه با اين شرايط همواره مورد تمسخر قرار خواهند گرفت: «معتقدم كه ايتاليا نمي‌خواهد براي مبارزه با نژادپرستي ...» ادامهونگر:بافان پرسي درتماسم آرسن ونگر، سرمربي آرسنال، مدعي شده كه هنوز هم با رابين فان پرسي، مهاجم اسبق تيمش كه در حال حاضر در يونايتد بازي مي‌كند، در تماس است. اين در حالي است كه هواداران آرسنال دل خوشي از مهاجم سابق تيمشان ندارند و در بازي مقابل اين تيم او را هو كردند. سرمربي ...» ادامهپيرلو:دل‌مان براي کونته تنگ شده است هافبک ملي‌پوش يوونتوس معتقد است غيبت آنتونيو کونته به علت محروميتي که فدراسيون فوتبال ايتاليا براي اين مربي در نظر گرفته به ضرر بيانکونري تمام شده است. آندره پيرلو در گفت‌وگو با روزنامه توتو اسپورت گفت: دل‌مان براي حضور کونته روي نيمکت بسيار تنگ شده ...» ادامهفرگوسن:ويديچ از بازي مقابل کلوژبرمي گردد سرالکس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد اعلام کرد که نمانيا ويديچ، کاپيتان تيمش، بعد از دو ماه غيبت به دليل عمل جراحي روي زانوي مصدومش، به تمرينات بازگشت. اين مدافع صربستاني در حالي دو ماه قبل دچار مصدوميت شده بود که تنها يک ماه از بازگشتش به ميادين سپري ...» ادامهکارهاي عجيب آقاي خاصدستور مورينيو براي حرکت اتوبوس و جا گذاشتن ستاره‌هاي رئال کريستيانو رونالدو، آلوارو آربلوا، په‌په، کاکا و فابيو کوئنترائو عصر جمعه هنگامي به ورزشگاه برنابئو رسيدند که ساير هم‌تيمي‌هايشان در حال سوار شدن به اتوبوس بودند تا با اين اتوبوس به هتل «ميراسيه» محل برگزاري اردوي آمادگي رئال قبل از داربي مادريد اعزام ...» ادامهالشراوي:اميدوارم?حال?ميلان? بهتر شود استفان الشراوي ستاره جوان ميلان در بازي حساس تيمش مقابل كاتانيا از هفته پانزدهم سري A ايتاليا در سيسيل موفق شد تا دو گل از سه گل تيمش را به ثمر برساند تا ضمن ادامه دادن به روند رو به رشد خود و آقاي گلي در ايتاليا تيمش را به يك سه امتياز ارزشمند برساند ...» ادامههدينك تغيير عقيده داد گاس هدينك كه در حال حاضر هدايت تيم آنژي ماخاچ قلعه روسيه را برعهده دارد، با وجود آنكه هفته قبل اعلام كرده بود در پايان فصل ليگ‌برتر فوتبال روسيه بازنشسته مي‌شود، اما حالا نظرش تغيير كرده است. هدينك 66 ساله گفت: هنوز هم از كارم لذت مي‌برم و براي ادامه ...» ادامهيك دونده مشكل سرعت تورس را حل مي‌كند! دونده سابق انگليسي و برنده مدال طلاي المپيك 2004 آتن اعلام كرد كه مي‌تواند در دو هفته، مشكل دويدن فرناندو تورس را حل كند.دارن كمپبل كه در حال حاضر به عنوان مربي دوي سرعت راگبي بازها و فوتباليست‌ها فعايت مي‌كند، معتقد است براي حل مشكل ستاره اسپانيايي ...» ادامهدوچرخه‌سواري پتروشيمي اسير اختلاف‌نظر مديرانممقاني: مخالفت هيات‌مديره با وزير لجاجت است عظيم ممقاني مديرعامل پتروشيمي تبريز در خصوص نامه وزير اقتصاد مبني بر ادامه فعاليت تيم پتروشيمي تبريز گفت: هيات‌مديره اعتقاد داشت وظيفه شرکت چيز ديگري است و اگر قهرمان آسيا که هيچ، قهرمان جهان هم باشيم بايد ورزش قهرماني تعطيل شود. اکثريت هيات‌مديره معتقد ...» ادامهصفارزاده: دکان برخي‌ها تعطيل شده و ناراحت هستندفتنه در زورخانه با يک پيامک عليرضا صفارزاده رييس فدراسيون زورخانه‌اي با اشاره به مصاحبه رييس سابق هيات تهران در خصوص جمع‌آوري ضرب‌زنگ از زورخانه‌ها به دستور فدراسيون ملي گفت: اين هم از آن دست فتنه‌هايي است که فدراسيون جهاني به راه‌ انداخته؛ اين خبر کذب محض است. باقدرت اين موضوع ...» ادامهبرخي‌ها مي‌خواهند هرطور شده به پلي‌آف بروندنادي: به داورزني پيشنهادهاي غيرکارشناسي مي‌دهند عليرضا نادي کاپيتان تيم ملي واليبال ايران و سرعتي‌زن تيم واليبال شهرداري اروميه در پاسخ به سوالي درباره احتمال راهيابي 8 تيم به مرحله پلي‌آف ليگ گفت: نمي‌دانم چرا برخي کارشناس‌ها چنين بحث‌هايي را بدون نظرخواهي از بازيکنان مطرح مي‌کنند. متاسفانه همه درباره ...» ادامهمصدوميت‌ها به ما ضربه زدبي‌باك: آينده كادر فني را فدراسيون معلوم مي‌كند مهدي بي‌باك مربي تيم ملي تكواندو گفت: بحث قطع همکاري بين فدراسيون و کادر فني نيست. براي هر مسابقه‌اي فدراسيون با مربيان قرارداد دارد و بعد از مسابقات فدراسيون در اين مورد تصميم‌گيري مي‌كند. متاسفانه در جام‌جهاني كوروش رجلي، مسعود حجي‌زواره و فرزاد عبداللهي ...» ادامهاردوي تيم ملــي تير و كمان بدون بازيكن و مربي! شجاعي: اردوتشكيل مي‌شود بعد در مورد مربي تصميم‌گيري مي‌كنيم در حالي كه قرار است رشته كامپوند تيروكمان براي نخستين‌بار در بازي‌هاي آسيايي 2014 كره‌جنوبي شركت داده شود، اردوي اين تيم تعطيل بوده و شرايط تيم ملي تاكنون كاملا مشخص نيست اما ظاهرا فدراسيون قرار است اردوي تيم ملي را از فردا برپا كند اما ملي‌پوشان از ...» ادامهمشکلات کشتي‌گيران نفتي در حال حل و فصل شدنراه‌اندازي آکادمي‌ کشتي گازدرتهران پس از اما و اگر‌هاي بسيار زياد پيرامون کشتي‌گيران ورزش نفت و حرف و حديث‌هاي زيادي که در اين ارتباط بوجود آمد به نظر مي‌رسد که مسوولان ورزش وزارت نفت با ترفندي جديد توانسته‌اند اين نفرات را سر و سامان داده و در نهايت مشکل ورزشکاران نفتي را حل و فصل کنند.در ...» ادامهFISA خواستار ارسال اساسنامه جديد رويينگ شدبازهم نامه وتهديد وسكوت! فدراسيون جهاني رويينگ?بارديگرنامه‌اي تهديدآميز براي ايران نوشته است. نامه‌اي كه حاوي درخواست‌هاي هميشگي اين سازمان براي برقراري قوانيني كه در ايران به كلي به فراموشي سپرده شده، است. وايمت اسميت، مدير اجرايي فدراسيون جهاني رويينگ با ارسال اين نامه‌ ..
.
درباره شخصيتي كه هميشه ناشناخته است
اين امير قلعه‌نويي: من خود موفقيتم!
محمدباقر زنگنه
هميشه دوست داشته‌ام كنار بازيكنان تيم‌هاي امير قلعه‌نويي در رختكن باشم. بدانم چه مي‌گويد و از آنها چه مي‌خواهد؟ مثلا به جواد نكونام چه مي‌گويد يا از جباري چه مي‌خواهد. خواندن ذهن امير كار سختي بود برايم. چرا؟ چون او تنها‌ترين ستاره اين فوتبال است و هيچ‌كس هم جز خودش را رقيب خودش نمي‌بيند. امروز اما با آن باراني مخصوص و آن دست در جيب كردن‌هاي معمولي به كشف راز اميرخان نايل شدم. شايد شما هم بخواهيد بدانيد قلعه‌نويي چه مي‌گويد. لطفا با من همراه شويد تا اين كشف راز را با هم جشن بگيريم. البته نه به بازيكنانش بلكه به تمام اين فوتبال...



استقلال – سايپا

بازي كه تمام شد كمي آماتور اما با ذهني جست‌وجوگر، استقلال بعد از يارگيري نيم‌فصل را تحليل كردم. نتيجه بسيار ساده بود. بردهاي آسان در برابر حريف‌هايي با اسامي سخت. موقعيت‌ها نه‌چندان بيشتر و البته حريف‌ها هم نه چندان حريف. كمي كه با خود كلنجار رفتم تمام اين سال‌هاي اميرخان پيش رويم صف كشيدند. هميشه همين‌گونه است. به راحتي مي‌برد و حريف‌ها هم به همين راحتي مي‌بازند. روزي تراكتور، قبلش هم سپاهان، و قبل‌ترش هم همين استقلال. قلعه‌نويي هميشه مي‌برد. اصلا اين فوتبال جز قلعه‌نويي برنده نداشته. مثل آب خوردن قهرمان و نايب‌قهرمان شده و عين خيال هيچ مربي و مديري هم نيست. حريفي به نام قلعه‌نويي در اين فوتبال يعني باخت يا فوق‌اش برد يا مساوي زوركي. راستي چرا؟ خود اميرخان با چهره‌اش گفت چرا...

چرا؟

امير قلعه‌نويي‌‌ همان كودك قصه‌يي است كه همه به پادشاه لختش مي‌خنديديم اما همه مردم شهر سكوت مي‌كردند. قلعه‌نويي با تمام موفقيت‌هايش بسان‌‌ همان كودك قصه‌ها فرياد مي‌زند اين فوتبال چيزي تنش نيست. قلعه‌نويي فرياد مي‌زند من با حاتمي همه جا قهرمان شدم و سپاهان با خلعتبري و پرسپوليس با انصاري‌فرد هم نمي‌تواند. مي‌گويد موسوي و محمدرضايي نه چندان بزرگ هم مي‌توانند برگ برنده باشند. همان موسوي سوخته. سال‌هاست كه قلعه‌نويي ستاره مي‌خرد، اول است نمي‌خرد، اول است و ما همه فقط خيره به موفقيت‌هايش هستيم. روزي حسرت استقلال و روزي حسرت تراكتور و سپاهان مي‌شود اما هيچ‌كس به گرد پايش هم نمي‌رسد. قلعه‌نويي سال‌هاست فرياد مي‌زند سبك ندارم، تئوريسين هم نيستم اما با كوچينگ و مديريت هم مي‌شود از اين فوتبال مرداب‌وار قزل‌آلا صيد كرد. به مديران هم مي‌گويد فرمول‌هاي موفقيت كم است. يازده به اضافه قلعه‌نويي يعني برد. هر كس با من است برنده است. مي‌گويد اين فوتبال مربي ندارد كه هيچ، جرات مقابله با من نيز نيست. امروز تيم قلعه‌نويي فرياد مي‌زد سايپا حمله كن اما تقوي بعد از برد نيم‌فصل بار‌ها گفته بود بفرما اميرخان آن برد هم اتفاقي بوده است. مي‌گويد كه بار‌ها دايي و مايلي جنگ كرده‌اند اما من برنده بوده‌ام. به ويسي هم امروز خنديد اميرخان. خنديد و گفت به برد‌هاي لحظه‌يي برابر من دلخوش شدي؟ حالا چه كسي قهرمان است؟ مي‌گويد من لباس گوارديولا تنم نيست الگويم همان علي‌آقاي پروين است. فوتبال اين مملكت در چنگم است. مي‌گويد از وقتي كه موفق شده‌ام هيچ مربي ايراني به گرد پايم هم نرسيده است اما قيمت‌هايشان به اندازه قيمت خودم بالا رفته است. مي‌گويد خوشحالم در اين فوتبال. ياوري هست و با هميشه موفق نبودنش هست. خوشحالم لوكا همه‌تان را دور مي‌زند و معامله ميلياردي مي‌كند و باز مي‌آوريدش. مي‌گويد اين فدراسيون و اين فوتبال را كي‌روش به چه كار. منم كه قهرمان تعيين مي‌كنم. با‌‌ همان سبك‌هاي قديمي هم مي‌شود كوچ بود و اين فوتبال را زير بال و پر داشت.

پرسپوليس انصاري‌فرد و حسيني و ماهيني نمي‌خواهد، من متضمن موفقيت هستم. اگر نباشم شايد افشين قطبي نامي بيايد. قلعه‌نويي با تمام اين فوتبال حرف زد. با آن هيات فوتبال شيراز و با عادل فردوسي‌پور و برنامه نودش هم حرف زد. با استاديوم‌هاي خالي و سقف‌هاي قرارداد بازيكن‌هاي كف. با استاديوم نداشته و بودجه‌هاي ميلياردي تيم‌ها. با تمام تيم‌هاي هدايتي. حرف‌هايش را اين‌بار شنيدم. حالا فهميدم به نكونام درباره يك تكه‌پارچه و با رحمتي از بازگشت دوباره چه گفته است. قلعه‌نويي با تمام برد‌هايش گفت: ترسو‌ها از اين سيستم‌هاي تكراري دفاعي و اداهاي كنار زمين مزخرف چيزي عايدتان نمي‌شود. من خود خود موفقيتم.



كمي واقعي‌تر
امير قلعه‌نويي باز هم موفق است. زنگ خطر به صدا در آمده. كسي در خوب بودن امير قلعه‌نويي شكي ندارد اما واقعا اين فوتبال ته‌اش همين است؟ امير قلعه‌نويي به راحتي قهرمان و نايب‌قهرمان مي‌شود و بقيه مربيان فقط نگاه مي‌كنند. مديران هم فقط نگاه. اما يادتان باشد امروز استاديوم با صدرنشيني مطلق استقلال خالي بود. تماشاگر اما نگاه نه. اگر سبك نو فوتبال ايده‌آل و جوانگرايي ديده مي‌شد اين مردم‌گريزي از فوتبال را شاهد نبوديم. اينكه چه كسي و كي بيايد و بگويد اينكه شما دم مي‌زنيد و قهرمان مي‌كنيد فاقد اصول فوتبال است شايد حالا حالا‌ها رخ ندهد. نه مرد خطرش هست و نه اين فوتبال بهتر از قلعه‌نويي را پرورش داده. نتايج تيم ملي را هم بي‌ربط ندانيم. خودش دارد فرياد نفس‌كش مي‌زند. اما كو حريف و مرد علم و خطر؟